วันพฤหัสบดีที่ 7 มีนาคม พ.ศ. 2556

Classroom Techniques:- Counseling and Oral Communication



In: English Teaching Forum 2003, Volume 41, Number 3Format(s): Text
This article addresses a social divide that occurs between university students who have attended English secondary schools and those who have not. The lower proficiency students tend to be from lower social-economic status and hesitate to speak because they fear humiliation. This article reminds instructors that low-proficiency learners need a safe place to make mistakes and build confidence. As an icebreaker, students discuss what hinders them from speaking to an audience. They then give speeches introducing themselves. Finally, they give a formal speech.
บทความนี้เน้นการแบ่งทางสังคมที่เกิดขึ้นระหว่างนักศึกษามหาวิทยาลัยที่ได้เข้าเรียนในโรงเรียนมัธยมภาษาอังกฤษและผู้ที่ยังไม่สามารถเข้าเรียนได้ซึ่งนักเรียนเหล่านั้นมีความสามารถต่ำและมีแนวโน้มที่จะจากสถานะทางเศรษฐกิจและสังคมต่ำและพวกลังเลที่จะพูดเพราะกลัวอับอาย บทความนี้จะบอกให้รู้ว่าผู้สอนสามารถสอนผู้เรียนในระดับต่ำโดยต้องใช้สถานที่ปลอดภัยเพื่อให้ความผิดพลาดและสร้างความเชื่อมั่น ครูต้องหารือเกี่ยวกับสิ่งที่เป็นอุปสรรคต่อพวกเขาจากการพูดกับผู้ชม จากนั้นพวกเขาให้กล่าวสุนทรพจน์แนะนำตัวเอง ในที่สุดพวกเขาให้พูดอย่างเป็นทางการ

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น